cover-lannoo_shade‘Content Marketing – Van marketeer tot uitgever’ hebben we geschreven omdat we vonden dat het nodig was. In de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk is heel wat literatuur te vinden over dit onderwerp, maar om de Belgische marketeers een versnelling hoger te laten schakelen, was een boek als dit een ware nood.

De vier auteurs hebben elk een eigen achtergrond. Bart Lombaerts en Wouter Temmerman zetten vanuit journalistieke hoek de stap naar een contentproductiehuis , Michel Libens en Koen Denolf kijken al jaren vanuit strategie en marketing naar dit vak. Dat was een interessante mix bij het maken van het boek, maar we stelden ook elk vanuit onze achtergrond hetzelfde vast: heel wat marketeers, ook bij grote bedrijven of merken, zitten nog met een pak vragen over content marketing.

Die vragen gaan ruim: van strategie, over productie en distributie, tot het optimaliseren of het aanpassen van je organisatie. Met dit boek geven we antwoord op die vragen en zetten we hen op weg om dit grondig aan te pakken.

Help de lezer

We stimuleren onze lezers ook om in kwaliteit te investeren. “Iets” met content doen, heeft anno 2017 geen zin meer. De meeste marketeers snappen heel goed dat ze voortaan een versnelling hoger moeten schakelen. Ondanks de vele vragen waar marketeers mee worstelen, ervaren we namelijk ook een ‘content shock’. In sectoren als finance, retail of automotive kan je die overload, ook in België, al stilaan vaststellen. Wie zich met kwalitatieve content van de concurrentie kan onderscheiden, zal aan het langste eind trekken.

Maar de belangrijkste reden om dit boek te schrijven, leunt heel dicht aan bij de essentie van content marketing. Met content help je als marketeer je publiek. Je levert informatie aan die je lezer of kijker vooruithelpt en dat is wat we ook met dit boek willen doen. We willen in de eerste plaats de marketeers helpen.