pensioenavonturen

Briefing

Bank en verzekeraar AXA wil in de leeftijdsgroep van 55 tot 70 jaar top of mind zijn voor mensen die de pensioenleeftijd naderen. Veel gepensioneerden blijken hun vermogen slecht in te schatten en ze weten niet of ze ervan kunnen leven. Dat kan weleens voor onaangename verrassingen zorgen.

AXA creëerde Happy Life, het product waarmee gepensioneerden financieel begeleid worden. De campagne moest zorgen voor kwalitatieve sales leads naar AXA en Happy Life.

Strategie

AXA en zijn bureau These Days zetten in op een multichannel-contentstrategie gericht op de lange termijn, waarbij de ‘roekeloze’ gepensioneerde dankzij de juiste impulsen naar de adviseurs van AXA stapt. In verschillende fasen, met telkens gerichte content, wordt deze leeftijdsgroep door de sales funnel van aandacht naar conversie geleid.

Uitwerking

De website pensioenavonturen.be was de SEO-geoptimaliseerde hub rond deze thematiek. In een eerste fase trokken een reeks alarmerende pensioentrends de aandacht van de doelgroep. Als die aandacht was, verwees videocontent met daarin andere gepensioneerden op het feit dat het niet zo hoeft te lopen. Dit leidde tot vragen waar de site antwoorden op gaf. Vervolgens zorgden tips voor verdere inspiratie en werden ze aangemoedigd om een simulatie te maken van hun persoonlijke situatie om zich ten slotte op te geven voor de newsletter en/of een gesprek met een AXA-adviseur.

Content bannering, SEA, native advertising, sponsored posts op Facebook, Twitter, een YouTube-kanaal, betaalde contentpromotie en earned media zetten het platform in de markt.

Resultaten

De aanpak leidde na zes maanden tot een stijging van het aantal leads voor de AXA-adviseurs met maar liefst 300 procent. Inschrijvingen op de nieuwsbrief namen zelfs met 3129 procent toe.

Meer cases vind je terug in het boek Content marketing – van marketeer tot uitgever. Ontdek meer op deze site of koop het op de webshop van LannooCampus.